روانشناسی, فرزند پروری, فرزندپروری و تربیت

سردرگمی و کندی صبحگاهی

بچه ها اغلب در صبحگاه روزهایی که به مدرسه می روند،خیلی گیچ و سردرگم هستند ودرانجام کارهایشان کند اند. این امر باعث می شود والدین زمان زیادی را صرف کنند تا آنها را آماده رفتن به مدرسه کنند.

پیشنهادات

1.سعی کنید از شب قبل بچه ها را آماده صبح کنید.به آنها کمک کنید کفش و لباس های فردایشان را آماده کنند،کتاب ها و وسایلشان را در کیف مدرسه بگذارند. حتی تغذیه هایشان را آماده و در یخچال بگذارند.نزدیک در وروردی هم سبدی مخصوص آنها قرار دهید که هر چیز برای فردا نیاز دارند ،همان شب و اگر خوراکی یخچالی است صبح زود، داخل آن سبد بگذارند.

2.برای بچه ها فهرستی برای نوشتن کارهایی را که قبل از مدرسه باید انجام شود ،تهیه کنید.ترتیب کارها در فهرست رعایت شود.پیشنهاد می شود که این فهرست را بر روی تخته ای بنویسد که در صورت ایجاد تغییرات او بتواند مواردی را پاک یا اضافه کند.او را ترغیب کنید که هر روز فهرست را چک کرده و تیک بزند.

3.بچه ها را زودتر بیدار کنید.اغلب بچه ها بعد از بیداری تا مدتی هوشیاری کافی برای انجام کارهایشان را ندارند.پس آنها را زودتر بیدار کنید تا به آرامی، کم کم آماده شروع روز خود شود.

4.سعی کنید ساعت خواب آنها را طوری تعیین کنید که خواب کافی داشته باشد.چرا که یکی از علل کندی در صبح کامل نبودن خواب شبانه است.

5.در صورت امکان خودتان نیز زودتر از بچه ها بیدار شوید، فضا را برای آغاز یک صبح پرکار و شاد فراهم کنید.میز صبحانه را آماده کنید و سعی کنید حس سرحالی و شادابی را به فرزندتان منتقل کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *