روانشناسی, فرزند پروری, فرزندپروری و تربیت

اعتراض کردن

بچه ها به راحتی زیر بار انجام کار ها و وظایف نمی روند و در صورتی هم که مجبور به انجام کاری شوند به اعتراض و شکایت روی می آورند و گاهی تکرار این عکس العمل یا نحوه بیان اعتراض ها والدین را ناراحت می کند.


پیشنهادات

1.آموزش درست اعتراض کردن با الفاظ مناسب؛فرزند ما باید بیاموزد که در برخی موقعیت ها حق اعتراض دارد ولی باید اعتراض و شکایت خود را بدون بی احترامی و منطقی بیان کند.

2.بی توجهی به شکایت های مداوم؛گاهی اعتراض و شکایت کردن ،عادت بچه ها می شود و آنها از شکایت کردن به عنوان ابزاری برای خسته کردن والدین و تسلیم آنها استفاده می کنند،در این شرایط بهترین کار بی اعتنایی نسبت به کارهای آنهاست.

3.تکرار درخواستتان بدون بروز هیچ احساسی و به صورت مداوم؛هدف بچه ها در شکایت کردن های افراطی، خسته یا تسلیم کردن والدین و کوتاه آمدن آنهاست .حال اگر شما در برابر شکایت های آنها تظاهر کنید که تحت تاثیر قرار نگرفته اید، فرزندتان از اعتراض کردن خسته می شود.
4.پیشنهاد به یافتن راه حل؛به فرزندتان با لحنی آرام بیاموزید که شکایت کردن، مسأله ای را درست نمی کند و باید به دنبال راه حل بود.حتی پیشنهاد دهید در پیدا کردن راه حل به او کمک کنید.

5.الگو نبودن والدین در شکایت کردن؛مسلم است والدینی که خود مدام در حال شکایت هستند،بچه هایشان هم همین راه را در پیش خواهند گرفت.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *