روانشناسی, فرزند پروری, فرزندپروری و تربیت

نارضایتی از وزن و اندام در نوجوان

نوجوانی سن بسیار پر چالشی برای هر فردی است.در این دوره،افراد نسبت به همه چیز به شکل افراطی حساس می شوند.یکی از این حساسیت ها، نارضایتی نوجوان نسبت به اندام خود است.


پیشنهادات

1.برخی از نوجوانان از اندام خود، ناراضی هستند.این نارضایتی، بیشتر به دلیل مقایسه ی اندام خود با اندام هنرپیشگان و خواننده ها و قهرمانان مورد علاقه یشان است.سعی کنید به آنها تفهیم کنید که قیافه و اندام واقعی سلبریتی ها به هیچ عنوان با آنچه ما می بینیم، یکی نیست و در واقع به خاطر تبلیغات با انجام عمل های زیبایی زیاد یا رژیم های نادرست به این شکل در آمده است.
2.سعی کنید الگوی نامناسبی برای فرزندتان نباشید. مادری که مدام از اندام خود ناراضی است، نمی تواند از فرزندش انتظار داشته باشد که نسبت به اندامش حساسیت افراط گونه نداشته باشد.
3. به نوجوانانی که حساسیت زیادی روی وزنشان دارند، درباره ی نحوه محاسبه ی وزن مطلوب،اطلاعات درست و علمی بدهید تا خودشان بتوانند به شکل صحیح وزن متناسب خود را محاسبه کند.
4.به فرزند خود نشان دهید که عشق و علاقه ی واقعی افراد از جمله خود شما به او ربطی به ظاهر او ندارد و اصولاً ارزش انسان ها فارغ از ظواهر آنهاست. پس اگر کسی در اطرافش، او را به خاطر ظاهرش سرزنش یا احیاناً مسخره می کند، دوست واقعی او نیست.
5.اگر فرزندتان به واقع،زیاد از حد لاغر یا چاق است ،او را تشویق کنید که به متخصصی مراجعه کند و تحت درمان و رژیم مناسبی قرار بگیرد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *