جوانان, روانشناسی, فرزند پروری, کودکان و نوجوانان

تنها ماندن در خانه

تنها ماندن بچه ها در خانه یکی از چالش های مهم والدین است.زمان مناسب برای این کار هم برای برخی سوال برانگیز است. تنها گذاشتن بچه ها در خانه، سطح خوبی از مسئولیت پذیری را برای بچه ها فراهم می کند

پیشنهادات

1.تنها گذاشتن بچه ها در خانه، فارغ از سن آنها، نیاز به آماده کردن بچه ها به صورت تدریجی دارد.پس سن خاصی را برای این کار تعیین نکنید.هر بچه ای در یک سن، قابلیت های مختلف را می تواند کسب کند.به بچه ها ، به صورت تمرینی ،مسئولیت هایی بدهید که زمانی که در خانه تنها هستند، به آن نیاز دارند.سطح توانایی های آنها را رصد کنید و بهبود ببخشید.
2.از تنها گذاشتن بچه ها در تایم های طولانی جلوگیری کنید.چرا که طول زمان برای بچه ها متفاوت از بزرگسالان است.برای ایجاد آمادگی ،در تایم های کوتاه تر، بچه ها را به صورت آزمایشی در خانه تنها بگذارید.زمان نیم ساعت برای این کار مناسب است.
3.لیستی تهیه کنید و در آن ،باید و نبایدهای لازم را برای بچه ها بنویسید.اگرآنها سواد خواندن دارند، در کاغذ های بزرگ یا روی تخته بنویسید و در جایی قرار دهید که بیشتر در آنجا رفت و آمد دارند تا به چشمشان بیشتر بیاید.
4.آموزش های لازم هنگام برخورد با موارد بحرانی به بچه ها بسیار ضروری است.همچنین بچه ها باید تلفن اورژانس و پلیس را حفظ کنند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *