تست شخصیت شناسی, روابط زوجین, روانشناسی, شخصیت شناسی, مشاوره و درمان

از بین رفتن علاقه بین زن و شوهر

از بین رفتن علاقه بین زن و شوهر

کارشناسان خانواده از نظر روانشناسی بر این باورند که عشق می‌تواند عامل مهمی برای شروع زندگی زناشویی باشد؛ اما تداوم و پایداری رابطه زناشویی به موارد دیگر از قبیل احترام، توجه، از خود گذشتگی و… احتیاج دارد. به همین دلیل است که برخی از زوج‌ها با عشق زیادی با یکدیگر ازدواج کرده و اما به دلیل نبود موارد ذکر شده، کارشان به طلاق کشیده می‌شود. در مقاله امروز می‌خواهیم راجع به از بین رفتن علاقه بین زن و شوهر و مطالب مرتبط با آن صحبت کنیم. امیدواریم توسط این مقاله از بین رفتن علاقه بین زن و شوهر بتوانیم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس لطفاً تا انتهای مطلب از بین رفتن علاقه بین زن و شوهر در کنار ما بمانید.

از بین رفتن علاقه بین زن و شوهر

ممکن است در ابتدا رابطه زن و شوهر خوب به نظر برسد؛ اما با گذشت زمان عشق بین آنها کمتر شده و روابط عاطفی‌شان به بدی کشیده می‌شود. اکنون می‌خواهیم مواردی را بیان کنیم که جزو مشکلات و مسائل زن و شوهر بوده و در واقع هنگامی رخ می‌دهد که پیوند عاطفی زن و شوهر کمرنگ شده و علاقه آنها نسبت به هم کم شده باشد:

۱_یکی از مهم‌ترین علائم که نشان می‌دهد رابطه عاطفی زن و شوهر کمرنگ شده است، عدم مشورت با یکدیگر در کارهاست که زوجین احساس می‌کنند طرف مقابل به مشکل آنها اهمیتی نمی‌دهد و برای نظرش احترامی قائل نیست.

این مسئله بسیار مهم است؛ چرا که اگر حمایت عاطفی از سوی همسر وجود نداشته باشد، طرف مقابل به شدت دچار کاهش اعتماد به نفس شده و از زندگی دل زده می‌شود‌ و بدین ترتیب آسیب‌های زیادی زندگی را تهدید خواهد کرد.

◊ بیشتر بخوانید : کنترل خشم در زنان

۲_نشانه دیگر اینکه احساسات خود را با همسرتان به اشتراک نمی‌گذارید. در زندگی‌هایی که روابط عاطفی به سردی گراییده است، زن و شوهر دیگر تمایلی به حرف زدن با هم ندارند و جزئیات زندگی‌شان را با هم بازگو نمی‌کنند. در چنین شرایطی باید برای برقراری صمیمیت تلاش کرد و یا می‌توان از جلسات مشاوره نیز کمک گرفت.

از بین رفتن علاقه بین زن و شوهر

۳_یکی دیگر از نشانه‌های کاهش رابطه عاطفی، کمرنگ شدن رابطه جنسی است که موضوعی فوق العاده با اهمیت می‌باشد. در چنین شرایطی ممکن است اگر یکی از طرفین دچار بی‌ مهری قرار بگیرد جهت جبران یا تنبیه طرف مقابل، از رابطه جنسی با او دوری کند.

پس اگر احساس کردید که دیگر مثل سابق به هم آغوشی و برقراری رابطه جنسی با همسرتان میلی ندارید، باید بدانید که از نظر عاطفی با یکدیگر دچار مشکل شده‌اید.

 

۴_نشانه دیگر انتقاد کردن مرتب از یکدیگر است؛ گونه‌ای که با کوچک‌ترین موضوعی، شروع به انتقاد از همدیگر کرده آن را به یک مسئله بزرگ تبدیل می‌کنید.

اگرچه ممکن است این مسئله به بحث شخصیت شناسی افراد نیز مرتبط باشد؛ اما روانشناسان معتقدند زمانی که در رابطه عاشقانه، زوجین شروع به انتقادهای بی‌دلیل از یکدیگر کرده و مرتباً با هم دعوا می‌کنند؛ در واقع با انجام این کار، به مرور در زندگی مشکل ایجاد شده و هر دو طرف دچار افسردگی خواهند شد.

 

نشانه های سرد شدن زن از مرد

نشانه های سرد شدن زن از مرد

نشانه‌های سرد شدن زن از مرد

شناسایی نشانه‌های سرد شدن زنان از مردان می‌تواند به بهبود روابط زن و شوهری کمک شایانی کند که در این قسمت می‌خواهیم به برخی از مهم‌ترین آنها اشاره کنیم:

۱_اولین نشانه این است که زنان دیگر تمایل به برقراری رابطه جنسی با همسرشان ندارند و همه تلاش خود را می‌کنند تا از تن دادن به این رابطه خودداری نمایندو به عنوان مثال زن آنقدر دیر به رختخواب می‌رود تا شوهرش به خواب رفته باشد یا به نحوی خود را مشغول به کارهای مربوط به خانه و همیشه خسته نشان می‌دهد.

از بین رفتن علاقه بین زن و شوهر

۲_دومین نشانه سرد شدن زن از مرد این است که وی به هیچ وجه علاقه‌ای به گذراندن اوقات فراغت و تفریح کردن با همسر خود ندارد و ترجیح می‌دهد این اوقات را با دوستان و خانواده خود سپری کند.

 

۳_علامت سومی که نشان می‌دهد زن از مرد سرد شده است این است که تمایلی به حرف زدن با وی نداشته هیچ موضوعی را با او در میان نمی‌گذارد و اگر همسرش از او سوالاتی بپرسد، به کوتاه‌ترین شکل ممکن پاسخ می‌دهد.

 

تماس با مشاورین ذهن زیبا

تماس با مشاورین ذهن زیبا

 

۴_نشانه چهارم، انتقادهای پی در پی، بهانه‌گیری‌ها و عیب‌جویی‌های مداوم است؛ به گونه‌ای که سعی دارند اشکالات اخلاقی و رفتاری همسرشان را آشکار سازند.

در واقع از نظر کارشناسان مشاوره خانواده زنانی که عاشق همسرشان هستند، فقط محاسن وی را می‌بینند و اخلاق‌ها و عادت‌های بد او چشمشان نمی‌آید.

◊ بیشتر بخوانید : اضطراب جدایی در بزرگسالان

 

۵_نشانه پنجم این است که صبر و تحمل بانوان هنگامی که از زندگی و مرد خود سرد شده‌اند، فوق العاده از حالت عادی کمتر می‌شود؛ به گونه‌ای که پس از ایجاد کوچک‌ترین مشکل، قهر و جنجال به پا کرده و هیچ منطقی نخواهند داشت.

 

۶_در برخی از موارد سکوت کردن‌های بیش از حد نیز نشانه‌ای از سردی زنان است در واقع اگر خانمی با همسر خود با شور و هیجان صحبت کند، نشانگر علاقه او به همسرش است؛ اما اگر هیچ بحثی با او نداشته باشد، یعنی زن نسبت به مرد سرد شده است.

 

استدلال مردان برای ترک رابطه

استدلال مردان برای ترک رابطه

استدلال مردان برای ترک رابطه

بهترین دلایلی که باعث می‌شود یک مرد از ادامه رابطه با یک زن دست بکشد، شامل موارد زیر است:

_عدم توجه به نیازهای او

_توجه نکردن به ارتباط عاطفی قوی با وی

_نداشتن احترام و تقدیر و تشکر در رابطه

_هماهنگ نبودن در زندگی و اتفاقات روزمره

_کنار نیامدن با مناقشات و مشکلات ارتباطی

_عدم وجود فضای خصوصی و شخصی

_کنترل‌های بیش از حد و افراطی

_نقص در روابط جنسی

_نبود هدف واحد و مشترک

_نداشتن ارتباط و مفاهیم مشترک و عمیق

و…

از بین رفتن علاقه بین زن و شوهر

چگونه سردی بین زن و شوهر را از بین ببریم؟چگونه سردی بین زن و شوهر را از بین ببریم؟

◊ بیشتر بخوانید : فرق دلبستگی و وابستگی چیست؟

 

چگونه سردی بین زن و شوهر را از بین ببریم؟

۱_در مرحله اول باید این مسئله را ریشه‌یابی کنید. در حقیقت سرد شدن در زندگی مشترک حتماً دلایلی دارد که باید آنها را پیدا کرده و برای رفع آن با یکدیگر صحبت کنید.

 

۲_متاسفانه یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد سردی بین زن و شوهر، وجود اختلافات قبلی است که روی یکدیگر تلمبار شده و فکر و روح آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اما برای بهبود رابطه سعی کنید همه اختلافات قبلی حل کرده تا آرامش بیشتری داشته باشید؛ بدین ترتیب می‌توانید هنگام مواجهه با بحث و مشکل، به راحتی آن را حل کنید.

 

۳_نکته سوم این است که آگاه باشید که یک رابطه جنسی باطراوت، گرمای زندگی مشترک را برمی‌گرداند. می‌توانید از تکنیک‌های جدید جنسی استفاده کرده و به کمک آن، رابطه عاشقانه خود را گرم‌تر کنید.

مهم نیست که چند سال از زندگی شما گذشته است؛ می‌توانید یک بار دیگر با توجه کردن به خواسته‌ها و نیازهای همسرتان، رابطه خود را گرم کرده و سردی آن را از بین ببرید.

 

۴_انتظارات خود را شناسایی کنید؛ زیرا در برخی از مواقع علت سرد شدن یک رابطه وجود انتظارات بیش از حد از یک طرف است. به این موضوع توجه داشته باشید که برآورده شدن برخی از نیازها فقط توسط همسر ممکن نیست و شما باید علاقه مندی‌های مختلف خود را دنبال کنید. هر چقدر میزان توقع خود را از طرف مقابلتان پایین بیاورید، قطعاً به همان اندازه سردی بین شما کمتر خواهد شد.

 

۵_سعی کنید راجع به نگرانی‌ها و احساسات خود با همسرتان گفتگو کنید. یک گفتگوی با آرامش و به دور از قضاوت، تجربه خوبی برای برگرداندن گرمی به زندگی مشترک است.

زمانی که شما نگرانی‌ها و خواسته‌های خود را با همسرتان در میان می‌گذارید، به صورت ناخودآگاه به یکدیگر نزدیک خواهید شد و درست مانند زمانی که دو دوست با یکدیگر درد دل خواهند کرد، احساس سبکی و آرامش دارید؛ بدین ترتیب گرمای رابطه شما زیادتر می‌شود‌.

از بین رفتن علاقه بین زن و شوهر

۶_استقلال داشته باشید. معنای این جمله این است که بعضی از افراد دائماً به دریافت تایید و محبت و توجه از جانب همسرشان نیازمندند. اگرچه این مسئله تا حدی طبیعی است؛ اما اگر بیش از حد ممکن باشد، مشکل ساز خواهد شد.

پس سعی کنید فردی شاد و مستقل به نظر برسید که می‌تواند در هر لحظه خود را خوشحال کند؛ بدین ترتیب قطعاً طرف مقابلتان نیز جذب شما خواهد شد و سردی روابطتان کمتر می‌شود.

 

۷_محبت کنید و در ابراز علاقه خود خساست به خرج ندهید. همیشه از یکدیگر قدردانی کنید. البته منظور ما این نیست که در گفتن این کلمات و بیان احساسات خود بیش از حد افراط کنید؛ بلکه منظور ما این است که با تعریف و تمجید، محبت و احترام قلب همسرتان را گرم کرده و او را به زندگی با خود مشتاق کنید. حتی اگر طرف مقابلتان ابراز علاقه نمی‌کند، شما می‌توانید با انجام این کار، این مسئله را به او یاد دهید.

 

۸_در پایان اصل غافلگیری در زندگی مشترک را فراموش نکنید؛ می‌توانید همسر خود را با هر چیزی که احساس می‌کنید دوست دارد، سوپرایز کرده و ساعاتی را در کنار یکدیگر بگذرانید. همچنین یادآوری کردن دلیل عشق نیز می‌تواند گرمی را برگرداند. شاید اگر رفتارها، کارها و اخلاق‌های خوب همسرتان را مرور کنید، بتوانید دوباره عشق و گرما را به رابطه‌تان برگردانید.

◊ بیشتر بخوانید : عشق زن و شوهر چیست؟

کلام آخر

رابطه زناشویی احتیاج به مراقبت و پرورش دارد که متاسفانه بسیاری از افراد این امر را نادیده گرفته و شاهد این موضوع هستیم که پس از گذشت مدت زمانی، علاقه بین زن و شوهر از بین می‌رود.

به همین دلیل روابط پس از مدتی شکست خورده و به سردی گرایش پیدا می‌کند. در مقاله امروز راجع به از بین رفتن علاقه بین زن و شوهر صحبت کردیم و راهکارهایی را برای برگرداندن گرما به رابطه زناشویی ارائه دادیم.

در نهایت توصیه می‌کنیم در صورت مواجهه با چنین مشکلی به روانشناس و متخصص مراجعه کرده؛ زیرا آنها با به کارگیری تدابیر مختلف از جمله گرفتن انواع تست‌ روانشناسی و شخصیت شناسی، ضمن آگاهی از ویژگی‌های شخصیتی زوجین، راهکارهای موثری را به آنها پیشنهاد می‌دهند.

امیدواریم از مطالب بیان شده در این مقاله از بین رفتن علاقه بین زن و شوهر، نهایت بهره را برده باشید. از اینکه با صبر و حوصله تا انتهای مطلب در کنار ما بودید، از شما عزیزان سپاسگزاریم.

سوالات متداول

۱_زوج‌ها بیشتر به چه دلیلی روابط خود را پایان می‌دهند؟

برخی زوج‌ها با گذشت زمان علاقه و صمیمیت خود را از دست داده و تحت فشار قرار می‌گیرند؛ بدین ترتیب از نظرشان بهترین راه حل، پایان دادن رابطه است.

۲_بیشترین اختلاف زوجین مربوط به چه مسئله‌ای است؟

طبق تحقیقات بیشترین دلیل مشاجره بین زن و شوهر دلایلی مانند عدم علاقه و توجه، عدم تامین نیاز جنسی و مشکلات مالی می‌باشد.

۳_چرا زوج‌هایی که سال‌های زیادی با یکدیگر زندگی کرده‌اند، از هم سرد می‌شوند؟

معمولا بیشتر به دلیل اینکه مشکلات همیشگی را نادیده گرفتند و این مشکلات روی همدیگر انباشته شده‌ و هرگز حل نشده‌اند، این اتفاق خواهد افتاد.

از بین رفتن علاقه بین زن و شوهر

مشاوره با ذهن زیبا

مشاوره با ذهن زیبا

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *