روابط زوجین, روانشناسی, شخصیت شناسی

راه‌های افزایش محبت بین زن و شوهر

راه های افزایش محبت بین زن و شوهر

تلاش کردن جهت بهبود روابط عاطفی و افزایش محبت بین زوجین، در هر مرحله‌ای که قرار گرفته باشید نیاز است؛ یعنی چه یک سال از زندگی مشترکتان گذشته باشد چه ۲۰ سال، هیچ فرقی ندارد؛ زیرا اگر مهر و محبت بین زوجین کمرنگ شود، منجر به طلاق عاطفی شده و عوارض بدی را به دنبال خواهد داشت. پس هر چقدر بین زن و شوهر محبت بیشتر باشد، زندگی زیباتر خواهد شد و زوجین هر دو موظف به صرف انرژی و تلاش برای دستیابی به این امر مهم هستند. در مقاله امروز ما می‌خواهیم راجع به راه‌های افزایش محبت بین زن و شوهر صحبت کنیم و موارد مرتبط با آن را از نظر روانشناسی تجزیه و تحلیل نماییم. پس لطفاً ما را تا انتهای مطلب راه‌های افزایش محبت بین زن و شوهر همراهی بفرمایید.

روابط زن و شوهر از نظر روانشناسی

روابط زن و شوهر از نظر روانشناسی

روابط زن و شوهر از نظر روانشناسی

طبق مطالعات صورت گرفته داشتن یک رابطه عاطفی صحیح با همسر، منجر به افزایش محبت بین آنها شده و روابط زناشویی را بهبود می‌بخشد.

البته روابط عاطفی فقط به بیان احساس شادی ختم نمی‌گردد؛ بلکه یک رابطه عاطفی سالم بین زن و شوهر شامل همه احساساتی است که هر دوی آنها تجربه خواهند کرد.

راه‌های افزایش محبت بین زن و شوهر


◊ بیشتر بخوانید : از بین رفتن علاقه بین زن و شوهر


به بیان بهتر زوجین باید بتوانند در رابطه با همه احساسات خود مانند ترس، ناراحتی، شادی، نگرانی و… با یکدیگر حرف بزنند و از اینکه با بیان این احساسات از جانب طرف مقابل دچار سرزنش نشوند، اطمینان داشته باشند.

در حقیقت رابطه عاطفی سالم رابطه‌ای است که در آن زوجین احساس امنیت و عشق داشته باشند که در این میان اعتماد یک نقش کلیدی دارد؛ زیرا زمانی که زن و شوهر احساس راحتی با یکدیگر دارند، می‌توانند اعتماد کامل را به هم داشته باشند.

افزایش محبت بین زن و شوهر

افزایش محبت بین زن و شوهر

افزایش محبت بین زن و شوهر

در این قسمت می‌خواهیم به شما راهکارهای مفیدی را ارائه دهیم که به کمک آنها می‌توانید رابطه عاطفی خود را بهبود بخشیده و میزان محبت را افزایش دهید:

  • برای یکدیگر وقت بگذارید: این مسئله جزو ضروری‌ترین و اصلی‌ترین نکاتی که برای افزایش محبت بین زن و شوهر اهمیت دارد، می‌باشد.زمانی که شما برای طرف مقابلتان وقت می‌گذارید، احساس پیوند و نزدیکی بین شما افزایش پیدا می‌کند که این خود می‌تواند جزو یکی از بهترین راه‌های افزایش محبت بین زن و شوهر باشد.

سعی کنید کاری را انجام دهید که هر دوی شما از انجام آن لذت خواهید برد. مثلاً دیدن یک سریال یا رفتن به پیاده‌روی و یا صحبت کردن در رابطه با آینده زندگی و فرزندان می‌تواند گزینه‌های خوبی باشد که البته این مسئله کاملاً سلیقه‌ای می‌باشد و شما باید بدانید که علاقه خود و طرف مقابلتان به سمت چه چیزی است.

راه‌های افزایش محبت بین زن و شوهر


◊ بیشتر بخوانید : عشق زن و شوهر چیست


  • استفاده از موبایل و فضای مجازی را محدودتر نمایید: متاسفانه استفاده بیش از حد از موبایل و شبکه‌های مجازی این روزها به یکی از معضلات اصلی برخی از زندگی‌ها تبدیل شده است؛ چرا که برخی افراد بیش از اندازه جذب این وسیله شده‌اند به گونه‌ای که همه اطرافیان خود را فراموش کرده‌اند.

درست است که استفاده از وسایل الکترونیکی می‌تواند مفید باشد. اما بهتر است با برنامه‌ریزی از آن استفاده کنید و ساعاتی را برای وقت گذاشتن در کنار همسر خود اختصاص دهید. اصلاً درست نیست زمانی که در حال خوردن شام یا مشورت و گفتگو با یکدیگر هستید، دائما به گوشی خود نگاه کنید.

 

  • تقویت رابطه جنسی: طبق نظر پژوهشگران روابط زوجین از لحاظ روانشناسی، به روابط جنسی آنها ارتباط زیادی دارد. پس اگر سعی کنید رابطه جنسی خود را تقویت کرده و برای آن نیز وقف بگذارید، قطعاً روابط عاطفی شما نیز بهبود پیدا می‌کند و این مسئله میزان محبت بین زن و شوهر را افزایش می‌دهد.

 

  • دو واژه اعتبار و ارزش را فراموش نکنید: ارزش این دو کلمه برای ترمیم روابط عاطفی فوق العاده مهم است. ارزش یعنی اینکه شما باید برای زندگی مشترکتان ارزش قائل باشید و در واقع این ارزش زمانی معنا پیدا می‌کند که شما برای همسر خود وقت بگذارید و کارهایی را با همدیگر انجام دهید.

اعتبار نیز به این معناست که به همسرتان بفهمانید که او را درک کرده و راجع به نیازهای عاطفی او واقف هستید. لذا به هیچ وجه نباید همسرتان را مورد تمسخر قرار داده و او را قضاوت کنید. بهتر است همیشه به صحبت‌های او گوش دهید و به همسرتان اعتبار بدهید.

راه‌های افزایش محبت بین زن و شوهر

تماس با مشاورین ذهن زیبا

تماس با مشاورین ذهن زیبا

  • سعی کنید رمانتیک‌تر برخورد کنید: در حقیقت رمانتیک بودن یعنی اینکه شما حرکت‌های متفکرانه‌ای انجام دهید که نشانه عشق در آن هویدا باشد؛ به عنوان مثال پختن یک شام عاشقانه یا خریدن یک شاخه گل می‌تواند مفید باشد. باور کنید انجام این کار نقش مهمی در افزایش محبت بین زن و شوهر دارد.

 

  • با یکدیگر کتاب بخوانید: این راه برای تقویت ارتباط عاطفی بسیار تاثیرگذار است. می‌توانید یک کتاب را با مشورت هم انتخاب کرده و سپس آن را با هم مطالعه نمایید.

در صورتی که عنوان کتاب مربوط به روابط زناشویی و بهبود مهارت‌های ارتباطی باشد، بسیار بهتر است؛ چرا که شما پس از خواندن کتاب می‌توانید راجع به آن صحبت کرده و نظرات خود را بیان کنید و قطعاً با بیان این موارد، احساس بهتری خواهید داشت.

 

  • تمرین افزایش محبت و تقویت روابط: متاسفانه برخی از زوج‌ها با وجود اینکه از نظر ظاهری به یکدیگر جذب شده‌اند؛ اما نمی‌توانند از نظر عاطفی رابطه خوبی را با هم برقرار کنند. در چنین شرایطی سعی کنید خلاقیت داشته باشید و از راه‌های مختلفی برای ابراز علاقه و محبت خود بهره بگیرید.

مثلاً می‌توانید کارهایی مانند بوسیدن و… را انجام داده و رابطه خود را بهبود ببخشید. برای موفقیت بیشتر در این کار می‌توانید از مشاوره روابط عاطفی نیز کمک بگیرید؛چرا که معمولاً متخصصان با انجام تست روانشناسی و مشاوره می‌توانند راه‌های بهتری را پیش روی شما قرار دهند.

راه‌های افزایش محبت بین زن و شوهر


◊ بیشتر بخوانید : فرق دلبستگی و وابستگی چیست


  • مثبت نگر باشید: هر انسانی دارای نقاط قدرت و ضعف است. پس لطفاً از انتقادهای بیجا از شریک زندگی خود پرهیز کرده و سعی کنید پیش از آنکه ضعف‌های او را ببینید، نقاط قوتش را نگاه کنید و جهت شخصیت شناسی وی قدم بردارید.

در واقع روانشناسان معتقدند زن و شوهر باید پشتیبان یکدیگر بوده و نه اینکه دائماً در حال عنوان کردن ضعف‌ها و بدی‌های یکدیگر باشند. به شما اطمینان می‌دهیم که داشتن یک دید مثبت یکی از بهترین راهکارها برای افزایش محبت بین زن و شوهر است.

 

  • به خودتان اهمیت بدهید: هر چقدر که شما به زیبایی روحی و جسمی خود اهمیت بیشتری بدهید، شریک زندگی‌تان نیز بیشتر جذب شما خواهد شد. پس سعی کنید مراقب روان و ظاهر خود باشید و ارزش زیادی برای خودتان قائل شوید؛ به عنوان مثال تمیز بودن می‌تواند تاثیر فوق العاده‌ای روی روابط عاطفی بگذارد.

شما با اهمیت دادن به خودتان دیگران را مجاب خواهید کرد که به شما اهمیت دهند. این کار ضمن اینکه احساسات منفی و حالت افسردگی را از شما دور می‌کند، به شکل ناخودآگاهی مهر و محبت همسرتان را نیز جذب شما خواهد کرد.

تکنیک‌های افزایش عشق مرد به زن

تکنیک‌های افزایش عشق مرد به زن

تکنیک‌های افزایش عشق مرد به زن

بسیاری از خانم‌ها پس از گذشت چند سال از زندگی مشترک از کاهش علاقه و هیجان اولیه همسرشان نسبت به خود شکایت می‌کنند. برای اینکه مرد زندگی خود را همیشه علاقمند نگه دارید و عشق او را به خود افزایش دهید، به نکات زیر توجه کنید:

-سعی کنید دل فریب باشید؛ به عنوان مثال باید مانند یک پری دریایی نقش خود را بازی کنید؛ یعنی کسی که در عین زیبایی، زیاد در معرض دید قرار نمی‌گیرد.

می‌توانید کمی رمز و راز را چاشنی کار خود کنید تا اشتیاق او بیشتر گردد و هر چقدر در روابط خود غیرقابل پیش‌بینی‌تر باشید، قطعاً او سعی می‌کند شما را بیشتر کشف کند و بدین ترتیب جذب شما خواهد شد.

 

-از زیاد خوب بودن به شدت پرهیز کنید. جالب است بدانید که مردان جذب زنانی نمی‌شوند که زیاد از حد به آنها محبت کنند.

پس اگر همه سعی خود را برای فرمانبردار بودن و خوب بودن به کار ببندید و محبت بیشتری به همسرتان را داشته باشید ،از میزان دلفریبی و اغواگری خود کم کرده‌اید و بدین ترتیب همسر خود را دلزده خواهید کرد.

در واقع خوبی بیش از حد کسی را شیفته نمی‌کند. می‌توانید گاهی اندکی بی‌رحمی از خود نشان دهید و بدین ترتیب شوهرتان را جذب خود خواهید کرد.

 

-نیازهای ذهنی و مزاجی شوهرتان را فراموش نکنید. در واقع شما باید به فکر همسر خود باشید. رنگ مورد علاقه‌اش، فیلم‌های مورد علاقه، خوراکی‌های مورد علاقه و همه و همه را بدانید و گاهی او را با انجام یک کار زیبا غافلگیر کنید.

می‌توانید او را نوازش کنید؛ البته در این کار نیز نباید افراط کنید. به این ترتیب همسرتان وابسته شما خواهد شد.

 

-به او احترام گذاشته و اعتماد به نفسش را تقویت کنید. بسیاری از خانم‌ها به اشتباه فکر می‌کنند اصلی‌ترین نیاز مرد نیاز جنسی است. اما باید بگوییم که احترام جزو اساسی‌ترین و مهم‌ترین نیازهای هر مردی است.

اگر طوری با او صحبت کنید که احساس کند شما ارزش زیادی برایش قائل هستید، مطمئن باشید او نیز به شما عشق ورزیده و جذبتان خواهد شد. از طرفی مردان مانند کودکان هستند و دوست دارند که همیشه از آنها تعریف شود.

شما با انجام این کار می‌توانید رفتارهای خوبش را به او گفته و احساس بسیار خوبی را در وجودش ایجاد کنید تا بدین ترتیب او عشق بیشتری را به شما ابراز کند.برای موفقیت بیشتر در این کار می‌توانید از مشاوره روابط عاطفی نیز کمک بگیرید.

راه‌های افزایش محبت بین زن و شوهر


◊ بیشتر بخوانید : کنترل خشم در زنان


کلام آخر

شاید به جرات بتوان گفت که انتخاب شریک زندگی، مهم‌ترین تصمیم هر فردی در طول زندگی است. پس هنگام انتخاب باید دقت داشته باشیم و پس از انتخاب نیز باید از زندگی زناشویی مراقبت کرد.

اگر احساس کردید که روابطتان رو به سردی می‌رود، حتماً از طرق مختلف محبت بین زن و شوهر را افزایش دهید و نیازهای معنوی و مادی را برآورده سازید.

توصیه می‌شود زندگی خود را بر اساس صداقت و اعتماد بنا کنید و در طول زندگی همواره توجه داشته باشید که رابطه شما گرم و صمیمی باشد؛ چرا که این مسئله باعث احساس شادابی و طراوت در زندگی شده و روی زندگی آینده فرزندانتان تاثیر زیادی می‌گذارد.

در این مقاله ما راجع به راه‌های افزایش محبت بین زن و شوهر و موارد مرتبط با آن صحبت کردیم. امیدواریم که از مقاله راه‌های افزایش محبت بین زن و شوهر بهره کافی را برده باشید. از اینکه تا پایان مقاله راه‌های افزایش محبت بین زن و شوهر در کنار ما بودید، از شما عزیزان سپاسگزاریم.

سوالات متداول

۱_بین زن و مرد کدام یک احساسات خود را بیشتر نشان می‌دهند؟

طبق تحقیقات روانشناسی صورت گرفته مردان کمتر از زنان احساس خود را ابراز می‌کنند. در واقع زنان بیشتر از مردان گریه می‌کنند و مردان نیز احساسات خود را با کارهایی مانند در آغوش کشیدن، بوسیدن و نشانه‌های چشمی بروز می‌دهند.

۲_نیازهای عاطفی زن بیشتر است یا مرد؟

با قطعیت می‌توان گفت که به دلایل ژنتیکی زنان نیازهای عاطفی بیشتری دارند؛ چرا که آنها استعداد بالاتری برای محبت کردن نیز دارند. پس زنان نیاز دارند تا عشق و محبت را با تمام وجود خود لمس کرده و آن را احساس نمایند.

راه‌های افزایش محبت بین زن و شوهر

مشاوره با ذهن زیبا

مشاوره با ذهن زیبا

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *