روانشناسی, فرزند پروری, کودکان و نوجوانان

بی دقتی در کودکان و نوجوانان

بی دقتی بچه ها دلایل زیادی می تواند داشته باشد.گاه عدم داشتن مهارت کامل باعث این امر می شود و گاه مشغولیات و حواشی مختلف مخصوصاً پرداختن زیاد به دنیای مجازی باعث می شود،بچه ها دچار بی دقتی و عدم تمرکز در انجام کارهایشان شوند.

پیشنهادات

1منبع بی دقتی و عدم تمرکز؛به این علت که عوامل زیادی باعث بی دقتی می شود،پیدا کردن منبع بی دقتی بسیار مهم است.همیشه اهمال از طرف خود بچه ها علت این بی دقتی ها نیست،گاهی علت بیولوژیکی مثل کندی در هماهنگی بدنی و گاه علت روانی مثل اضطراب علت این بی دقتی هاست.برای هر دو این علت ها با کمک متخصصین می توان راهکاری به کار برد.

2.دفتر یادداشت ؛چنانچه دلایل بالا علت بی دقتی در فرزندان نبود،خیلی راحت می توان با خرید تقویم کاری یا دفترچه ای به آنها آموخت که می توانند برنامه ها و کارهای خود را یادداشت کنند.امروزه برای بالا بردن دقت افراد کتابچه هایی با عنوان”چه کنم های هفته” متداول شده که می توان به راحتی در اتاق یا … نصب کرد و کارهایی را که در طول هفته باید انجام داد با جزئیات یادداشت کرد.

3.کم کردن ترافیک کاری؛بعضی اوقات والدین بدون در نظر گرفتن توان فرزندانشان آنها را با کلاس های متعدد و زیاد بمباران می کنند.تعدد فعالیت ها اغلب باعث پایین آمدن توان ذهنی و بروز بی دقتی می شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *