روانشناسی, فرزند پروری, کودکان و نوجوانان

بی نظمی در کودکان و نوجوانان

بی نظمی در کودکان

بی نظمی یکی از خصوصیات برخی تیپ های شخصیتی است.گاهی از خصوصیت افراط گونه در بچه ها می شود.علت بروز این ویژگی درافراد، گاهی خود والدین هستند.امروزه والدین، فرزندان کمتری نسبت به گذشته دارند؛در نتیجه بچه ها خیلی زیاد از حد محور تمرکز والدین هستند،به تبع آن والدین مدام در حال سرویس دادن به بچه ها هستند و اصولاً نیازی به رعایت نظم در خود نمی بینند.

راه حل

1.تهیه برنامه منظم؛برای مرتب کردن اتاق و گاهی خانه برنامه ی دقیق و منظمی تدوین کنید و در انجام آن توسط فرزندانتان حتی در صورت بروز اعتراض ،قاطع و جدی باشید تا هنگامی که آن برنامه را بپذیرند.

2.مقرر کردن جایگاه هایی مخصوص برای وسایل؛برای هر وسیله ای در خانه جایگاه ویژه ای اختصاص دهید تا بچه ها بدانند هر چیزی جایگاه خاصی دارد.این کاردر رعایت نظم توسط بچه ها کمک بزرگی است.

3.برخورد قاطعانه با بی نظمی؛برای رعایت نظم قوانینی مقرر کنید.اگر بی نظمی ها ادامه دار شد وسایل به هم ریخته را ضبط و پنهان کنید و یا برای بازگرداندن آنها جریمه هایی تعیین کنید.با بچه های ده سال به بالا قاطعانه تر برخورد کنید و به هیچ وجه وسایل آنها رامرتب نکنید و برای جلوگیری از ادامه بی نظمی جریمه ها را معطوف به پوا تو جیبی آنها بکنید.

بازگشت به لیست

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *