شخصیت شناسی

شخصیت شناسی از روی نگاه

شخصیت شناسی از روی نگاه

انسان با نگاه کردن به محیط پیرامون خود می‌تواند اطلاعات زیادی را به دست آورده و آن‌ها را تجزیه و تحلیل کند. طبق مطالعه پژوهشگران، بعد از دست‌، چشم‌ها بیشترین میزان احساسات و عواطف را منتقل کرده که این حتی برای حیوانات نیز صدق می‌کند. نگاه و چشم انسان دریچه‌ای به سمت روح اوست و با تفسیر نگاه افراد، می‌توان تا حدودی به شخصیت و هویت او پی برد. ما در این مقاله می‌خواهیم در مورد شخصیت شناسی از روی نگاه به شما توضیحاتی را ارائه دهیم. پس اگر علاقه مند هستید در این زمینه اطلاعات مفیدی را کسب کنید، لطفاً تا پایان مطلب ما را همراهی بفرمایید.

شخصیت شناسی از روی نگاه

همانطور که گفتیم نگاه و حالت چشمان افراد حقایق شخصیتی وی را فاش کرده و احساسات درونی آنها را نمایش می‌دهد. حالت چشمان انسان‌ها با یکدیگر متفاوت است؛ ما می‌خواهیم در این قسمت مهمترین فاکتورهای شخصیت شناسی از روی نگاه را برای شما معرفی کنیم:

  • افراد با چشم بادامی و نگاه دقیق: افرادی که نگاه متمرکز و دقیقی دارند و حالت چشم آنها بادامی است، معمولاً شخصیتی متعادل و مثبت اندیش داشته و دارای روحیه همدلی و همکاری هستند. این افراد در شرایط متفاوت، بسیار هشیارانه عمل می‌کنند.
  • افراد با چشمان درشت و نگاه معصومانه: چنین افرادی معمولاً بسیار احساساتی و خونگرم هستند. این اشخاص معمولاً مسئولیت تمامی کارها را به عهده می‌گیرند، عاشق بازی کردن با بچه‌ها و بچه داری بوده و حس دلسوزی بسیار بالایی دارند. کسانی که حالت چشمانشان درشت است، در انجام کارهای روزانه بسیار خلاقانه عمل می‌کنند.
  • افراد با چشمان گرد و نگاه بشاش: این افراد، شخصیتی خیال پرداز و شاد و رک دارند؛ اما از طرفی کمی دمدمی مزاج بوده و ممکن است حالت روحیشان زود به زود تغییر پیدا کند.
  • افراد با چشم کوچک و باریک و نگاه تند و تیز: چنین کسانی بسیار باهوشند، به جزئیات توجه زیادی نشان می‌دهند و در اکثر مواقع ترجیح می‌دهند تنها باشند. این افراد به راحتی راست و دروغ حرف طرف مقابل را تشخیص می‌دهند.
  • چشمان گود و نگاه خمار: این مدل از نگاه و چشم نمایانگر خوشبین بودن و رمانتیک بودن افراد است. این افراد برای احساسات طرف مقابلشان اهمیت و ارزش زیادی قائلند و معمولا در روابط عاشقانه موفق عمل می‌کنند.

بیشتر بخوانیم : شخصیت شناسی از روی حرف زدن

 

شخصیت شناسی از روی نگاه افراد

شخصیت شناسی از روی نگاه افراد

شخصیت شناسی از روی نگاه افراد

اگر هنگام برخورد با افراد مختلف به نگاه و حرکات چشم آنها دقت کنید، می‌توانید تا حدودی به شخصیت و خلقیات او پی ببرید. به عنوان مثال حرکت نگاه رو به پایین به این معنی است که فرد خجالتی بوده و از تماس چشمی مستقیم با شما هراس دارد. فردی که چشمانش را به سمت بالا حرکت می‌دهد، می‌خواهد خشم و عصبانیت خود را بروز دهد.

اما از طرفی نگاه به سمت بالا در برخی شرایط نشانه این است که فرد در حال تلاش برای به یاد آوردن خاطره‌ یا حرفی می‌باشد. نگاه مداوم و کوتاه به اطراف بیانگر کمرویی و یا تردید فرد از گفتن حرفی است؛ این نگاه گاهی اوقات نیز نشان از حواس پرتی و عجله طرف برای انجام کاری دارد.

اگر کسی به شما خیره نگاه کرد ممکن است شخصیتی پرخاشگر و سلطه جو داشته باشد. اما در برخی شرایط نگاه خیره نشان از علاقه طرف مقابل است که قادر نیست این علاقه را به زبان  بیاورد و ترجیح می‌دهد با نگاه آن را بروز دهد.

گاهی نیز ممکن است فرد کاملاً ناخودآگاه به شما خیره نگاه کند، اما در واقع در خیالات و افکار خودش باشد و در حقیقت توجهی به شما نداشته باشد. پلک زدن طولانی و پشت سر هم یعنی اینکه فرد در حال دروغ گفتن می‌باشد و سعی دارد این مسئله را پنهان کند؛ بنابراین به او اعتماد نکنید.

افراد معمولاً هنگام داشتن اضطراب و احساس خطر نیز به طور سریع به اطراف نگاه می‌اندازند و نمی‌توانند روی سخنانشان متمرکز شوند و ممکن است دچار لکنت و جابه‌جایی کلمات شوند.

اگر در برخورد اول با افراد ، به چند نکته کاربردی و مهمی که ذکر شد دقت داشته باشید؛ شخصیت شناسی از روی نگاه به شما در شناخت روحیات افرد کمک به سزایی خواهد کرد.

بیشتر بخوانیم : شخصیت شناسی از روی رفتار

 

شخصیت شناسی از روی رنگ چشم

شخصیت شناسی از روی رنگ چشم

رنگ چشم چه تاثیری در شخصیت افراد دارد؟

اینکه رنگ چشم می‌تواند تا حدودی شخصیت انسان را تعیین کند، یک ادعا نیست و پشتوانه علمی داشته و پژوهش‌های زیادی روی درستی آن انجام شده است. ما در این بخش قصد داریم به بررسی شخصیت افراد با انواع رنگ چشم‌ها که یکی از فاکتورهای شخصیت شناسی از روی نگاه می باشد، بپردازیم:

☆ چشم مشکی: باید گفت که از لحاظ علمی رنگ کاملاً مشکی برای چشم وجود نداشته و رنگ چشم مشکی در حقیقت همان قهوه‌ای بسیار پررنگ است. افراد چشم مشکی بسیار پرشور و علاقه هستند برای رسیدن به اهداف خود از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و هرگز تسلیم نمی‌شوند؛ زندگی را میدان تجربه کردن می‌بینند و بسیار قابل اعتمادند. زنان چشم مشکی در امر خانه داری بسیار موفق عمل می‌کنند، خلاقند و حاضرند به خاطر عشقشان هر نوع از خود گذشتگی را انجام بدهند.

☆ چشمان سبز: رنگ چشمان سبز نادر است و افراد با این رنگ چشم معمولاً پرااستعدادند؛ این افراد کنجکاوی زیادی داشته و مدیرانی موفقند. آقایان چشم سبز جسور و اغوا کننده‌اند و بانوانی که چشم سبز دارند اغلب مهربان و زیبارو هستند.

مشاوره با ذهن زیبا

مشاوره با ذهن زیبا

☆ چشمان قهوه ای: این افراد بسیار فعال، پر انرژی و ماجراجویند. قرار گرفتن افراد چشم قهوه‌ای در جمع، باعث خنده همه شده؛ زیرا بسیار شوخ بوده و دوست دارند در معرض توجه باشند. کسانی که چشمان قهوه‌ای دارند، به آسانی عصبانی می‌شوند اما این عصبانیت مدت زیادی طول نمی‌کشد. چشم قهوه‌ای‌ها بسیار عاشق و رمانتیک هستند و بیشتر ترجیح می‌دهند غرق رویاهای خویش باشند.

☆ چشمان آبی: چشم آبی‌ها افرادی حساس و آسیب پذیرند، در برخورد با دیگران صداقت به خرج می‌دهند و عموماً هنرمندند. این افراد برای تصمیمات زندگی خود بیشتر احساسی عمل می‌کنند و تا حدودی زودرنجند. چشم آبی‌ها در آشپزی، نقاشی و درست کردن انواع کاردستی مهارتی فوق‌العاده دارند.

البته لازم به ذکر است که این خصوصیات ممکن است برای همه افراد صادق نباشد؛ اما برای اغلب افراد، ویژگی‌های شخصیتی مربوط به رنگ چشمشان صحیح است.

شخصیت شناسی از روی نگاه اول

شخصیت شناسی از روی نگاه اول

شخصیت شناسی از روی نگاه اول

در زندگی روزمره پیش می‌آید که گاهی بسیاری از افراد را تنها برای یک بار و یک برخورد ملاقات می‌کنیم و دوست داریم که طی همان دیدار، نتیجه‌ای از شخصیت و ویژگی‌های اخلاقی فرد را به دست آوریم تا او را بهتر بشناسیم و یا نظرش را نسبت به خودمان دریابیم.

طبیعی است که هر چقدر زمان بگذرد، انسان شناخت بهتری از روحیات طرف مقابل به دست می‌آورد که بسیار دقیق تر از شخصیت شناسی از روی نگاه اول می باشد؛ اما از روی نگاه اول نیز می‌توان تا حدودی شخصیت فرد را شناخت.

نگاه مهربان و چشمان گرد و براق فرد نشان از این دارد که از دیدار با شما خوشحال شده است و انسان شادمان پر انرژی می‌باشد. اگر فرد در نگاه اول به شما خیره نگاه کرد و صورتش احساسی را منعکس نمی‌کرد، نشان از این دارد که در حال ارزیابی شما می‌باشد و احتمالاً قصد دارد شما سر صحبت را باز کنید تا او بداند که چه رفتاری را در پیش بگیرد.

نگاه سرد و بی‌اعتنا نشان از این دارد که فرد از حضور در آنجا راضی نبوده و دوست دارد هرچه سریعتر مکان را ترک کند. از طرفی اگر کمی دقت به خرج دهید، از روی مردمک چشم فرد مقابل نیز می‌توان تا حدودی به احساسات لحظه‌ای او پی برد؛ به عنوان مثال تنگ کردن مردمک چشم‌ها معمولاً نشانگر بی‌اعتمادی، خشم، بی‌تفاوتی و یا ناراحتی است. در صورتی که گشاد شدن مردمک چشم به این معنی است که فرد از حضور در آن جمع احساس راحتی می‌کند و می‌خواهد به صحبت با شما ادامه دهد.

البته باید به این نکته توجه کرد که به دلیل پیچیدگی ذهن انسان، شخصیت شناسی افراد به صورت دقیق، نیاز به جلسات متعدد مشاوره و روانشناسی دارد و با شخصیت شناسی از روی نگاه اول بسیار مشکل می‌توان در مورد شخصیت فرد با قطعیت اظهار نظر کرد و باید تمام شرایط و احتمالات در نظر گرفته شود.

 

بیشتر بخوانیم : راه های درمان بی حوصلگی

 

شخصیت شناسی

شخصیت شناسی

سخن آخر

این موضوع که ملاقات و آشنایی با افراد جدید یک تجربه هیجان انگیز است، غیرقابل انکار است؛ در واقع دوستانی که امروز دارید روزی افرادی کاملا غریبه بودند. گرچه شخصیت شناسی از روی نگاه امری دشوار است و باید دقت فراوانی برای آن به خرج داد، اما از روی حالت نگاه و چشمان افراد می‌توان تا حد قابل قبولی شخصیت و اخلاقیات او را کشف کرد.

ما در این مقاله در مورد شخصیت شناسی از روی نگاه‌ صحبت کردیم. امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما کاربردی بوده باشد. از توجه شما عزیزان بسیار سپاسگزاریم. شما عزیزان می توانید جهت دریافت هرگونه مشاوره با ذهن زیبا در ارتباط باشید.

سوالات متداول

۱_افرادی با چشمان خاکستری، چگونه شخصیتی دارند؟

این افراد معمولاً خونگرم، راز نگهدار و دارای تعادل رفتاری هستند. افراد چشم خاکستری آرزوهای زیادی برای آینده خود دارند و برای رسیدن آنها بسیار مصمم عمل می‌کنند. مردان چشم خاکستری شخصیتی آرام و خونسرد داشته و مسائل زندگی را با دید عمیق‌تری می‌نگرند و بسیار منطقی و مدبرند.

۲_آیا با انجام تست‌ های روانشناسی از روی نگاه، می‌توان به شخصیت افراد پی برد؟

تا حدودی بله، همانطور که گفتیم برای تشخیص روحیات و شخصیت افراد از روی نگاه باید بسیار دقیق و ریزبین بود؛ زیرا تغییر حالت نگاه و حالت چشم بسیار سریع اتفاق می‌افتد و برخی افراد نیز به خوبی می‌توانند احساساتشان را کنترل کرده و آن را بروز ندهند. اما با استفاده از تست روانشناسی و با پرسش چند سوال و فقط از روی نگاه افراد، می‌توانند اطلاعات خوبی را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهند.

۳_افرادی که چشمان نزدیک به یکدیگر دارند، شخصیتشان چطور است؟

این اشخاص معمولا شخصیتی سنتی داشته که در برابر تغییرات محیطی بسیار مقاومت می‌کنند. این افراد نگاه نکته سنجی داشته و بسیار سخت‌گیر و منضبط هستند.

مشاوره با ذهن زیبا

مشاوره با ذهن زیبا

 

مطالب مرتبط

0

امتیاز کاربران: 2.87 ( 2 رای)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *